Slayer röportajı

Ağrı Kesici için yine 2005 tarihli bir röportaj:

Slayer röportajı

(Not: Bu röportaj yapıldığında Tom yeni mi kalkmıştı artık neydiyse son derece sessiz, sakin konuştu, yani asla “Slayer’de böğürüyor bu herif”demeyeceğiniz cinsten. Şahsım telefon hışırtılarının arasından Tom babanın ne anlattığını duyabilmek için telefona yapıştı ve sırf size bu kısa, öz ama samimi ve bol gülüşmeli, mütevazi cevapları aktarabilmek için yıllar boyu headbang’den geri kalan boyun omurlarını da feda etti. Buyrun, sonuç aşağıda.)

Merhaba Tom, ben Seyda. Yeni dergimiz için ilk sorum şu olacak: İkinci kez Türkiye’ye geleceksiniz. Bu konuda nasıl hissediyorsun?

Bence çok “cool”. Harika olacak. İlk geldiğimde şaşırmıştım çünkü orada bu kadar fanımızın olduğunu bilmiyordum. Şimdi çok heyecanlanıyorum tekrar geleceğimiz için.

Harika. Peki iyi ya da kötü anıların var mı buraya dair?

Çok ilginç bir ülke ama orada sadece bir gün kaldık, turnedeydik, gece geldik, ertesi sabah gittik maalesef, o yüzden fazla anı oluşturamadım.

Peki beklediğin gibi mi çıktı burası? Buradaki fanlarınız dünyanın herhangi bir yerindekilerden farklı mıydı?

Mmm…yok, hayır, hahaha…onlar da bir o kadar çılgın hahaha!...

Türk fanlarınız için bir sürpriz düşünüyor musunuz, mesela Wacken 2003’te tüm Reign in Blood set’ini çaldığınız gibi?

Tabii, bazı sürpriz, eski parçalar çalacağız yıllardır çalmadığımız, ama isimlerini vermeyeyim şimdi!

Pekala. Yeni Slayer albümünden bahset bize biraz. Ne zaman çıkacak?

Ancak Avrupa turnesinden sonra üzerinde çalışabileceğiz, Temmuz sonrası gibi.

Dave Lombardo gruba döndüğünden beri nasıl aranız? Dördünüz de iyi anlaşıyor musunuz?

Evet, evet, gayet iyi anlaşıyoruz.

Jeff ve Kerry Slayer için senin parçalarını kabul etmedikleri için bir solo yan proje düşünebileceğini okumuştum bir yerde. Bu ne kadar doğru ve bir Araya solo albümü bekleyebilir miyiz yakın gelecekte?

(Duraksar…) Hmmm…hahahaha…mmm…bilinmez! (You never know…)

Grup sence iyi karşılar mı böyle bir şeyi?

Mmm…bilmem.

Born to be Wild’ı coverlamak kimin fikriydi?

Menajerimiz geldi ve bu toplama albüm için teklif getirdi bize. Birkaç iyi parça vardı, bunu seçtik.

Arşivci fanlarınız için sık sık DVD, box set vb. çıkaran bir grupsunuz. “Still reigning” bir süredir piyasada olduğuna göre yeni projeleriniz var mı bu yönde?

Şu an için yok çünkü önce turneyi tamamlayıp sonra albümle ilgilenmek istiyoruz, ondan sonra olur ancak.

“Still reigning”i seyrederken üstünüz başınız “kan”la kaplıyken nasıl çalmaya devam edebildiğinizi merak ettim. Zorluk yaşadınız mı?

Ah evet, bası duyamıyordum ve penayı da tutamıyordum!

Türkiye’de “kan” görecek miyiz peki?

Uçakla geleceğimiz için taşıması zor, ama kimbilir…

Biz fanlar olarak oturmuş “War at the Warfield”i izlerken niye özellikle o fanları DVD’ye koyduğunuzu merak ettik. En çılgınlarını mı seçip koymaktı amaç?

Yoo, hepsi öyle…biz biraz aklıbaşında olanları seçmeye çalıştık hahaha!...

O fanlardan birine – senin çok büyük fanın olduğunu söylüyor – senin hangi ülkeden geldiğini bilip bilmediği soruluyor DVD’de. O da diyor ki: “Sanırım Türkiye gibi tuhaf bir ülkeden (I think from some weird country like Turkey).” Bunun hakkında ne düşünüyorsun?

Eeee…

Seyrettin mi? :)

Hahaha! Bilmem, belki Türk’e benziyorumdur! Hahahaha!! Ya da isimden…

Türkiye’de doğsaydın sence şu an olduğun kadar büyük bir rock star olabilir miydin?

Bilmem…sanırım evet, çünkü Şili’li de olsam Amerika’da büyüdüm. Onun yerine Türkiye’de doğmuş olsaydım yine Amerika’da büyüyecektim ve evet, sanırım aynısı olurdu.

Peki rock star statün hakkında ne düşünüyorsun, gelmiş geçmiş en büyük gruplardan birinin vokalisti olarak?

Düşünmüyorum…bu konu hakkında düşünmüyorum…ben sadece bir grupta çalıyorum…ve kendi adıma utanıyorum insanlar bana öyle davrandığı zaman…

Slayer 20 yıldır piyasada. Fanlarınızda ve sizde ne gibi değişiklikler oldu bu süre içerisinde?

Hep aynıydı. Sadece fanlarımız daha genç artık, haha, onun dışında eskiden olduğu kadar çılgınlar! Ya da belki daha çılgınlar…Ama bence tek fark daha genç bir seyirciye çalıyor olmamız. Biz değiştik tabiî ki, olgunlaştık, büyümek ve olgunlaşmak zorundaydık. Kişiliklerimiz değişti.

Olgunlaşma kelimesi aslında bir sonraki soruma götürüyor bizi. Son zamanlarda senin sık sık inançlarınla ilgili açıklamalar yaptığın röportajlar okuyorum. Fanlarından hiç tepki alıyor musun, bir yandan grup olarak “evil” bir imaj beslediğiniz ama sen kişisel olarak inançlı bir Hristiyan olarak karşılarına çıktığın için? Bunu ikiyüzlülük gibi görenler var mı?

Mmm…grup…grup bu sözleri yazıyor, bu da yaratıcılığın bir parçası…ama ben bir Katolik olarak doğdum, büyüdüm. Buna inanıyorum ve yapmak istediğimi yapıyorum. Yok, bir tepki almadım şu ana kadar…

Ama provokatif olmayı seviyorsunuz hala grup olarak, değil mi?

Hahahahaha!…yok…yani…benim yazdığım parçalar ölüm, vahşet ya da yıkım hakkında, Kerry ise din karşıtı sözleri yazar.

Son soru: yaklaşık bir 10 yıl içinde Slayer olarak kendinizi nerede görüyorsunuz?

Bilmem. Şu an sedece turneyi düşünüyorum. O süre içerisinde ne olacağını kestiremem.

Yani herhangi bir plan yapmıyor musun? Slayer dağılsa müzikal kariyerine nasıl devam edeceğini hiç düşünmez misin mesela?

Hiç plan yapmıyorum. Her şeyi akışına bırakıyorum. Bir şeylerin peşinden koşmuyorum. Bir şeyi yapmak istersem yapıyorum. Ve ne zaman yapmak isteyeceğimi önceden bilmiyorum! Hahaha!

Okurlarımıza son bir sözün olacak mı?

Beni etkilemelerini bekliyorum! (They’d better impress me!) Hahahahaha!!!!

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Megadeth'in ilk İstanbul konseri

Rock the Nations Festival I

Manowar Konseri 2005